Pasta taartje, khd arm





Soms heb ik trek in pasta. Ik ben niet zo'n pasta eter maar eens in de zoveel tijd heb ik daar echt trek in, zo ook vandaag.

Op zoek naar pasta met weinig khd kwam ik uit op de rode linzen penne te koop bij de AH.
Het scheelt best wel wat in khd en suikers dus ben ik hiermee aan de slag gegaan.

De pasta taartje maakte ik van

Aubergine
Tartaar
Kaas (twee soorten nl de gewone geraspte kaas en de feta )
tomaten (gezeefde)
Philadelphia
Rode linzen penne
ui
knoflook
zout peper

Allereerst heb ik de aubergine dun gesneden op mijn snijmachine, hiermee kreeg ik dunne mooie plakjes. Heb je geen snijmachine dan kan dat met een mandoline of op de hand.




Deze plakken heb ik met olijfolie (truffel) ingesmeerd en wat zout en peper om ze vervolgens in de oven droog te bakken. (180 graden ongeveer 15 minuten)

Ondertussen de tartaar rulgebakken met uien en knoflook. Hierbij heb ik gezeegde tomaten gedaan en twee eetlepels Philadelphia om het wat romiger te maken.



Ik heb een klein bakblikje ingevet en bekleed met de aubergines.
Een laagje saus (tartaar, tomaat en Philadelfia) en wat feta kaas
Hierop de gekookte penne (80gram koken volgens instructie op de doos)
Daarop weer saus en kaas
Als laatste de overhangende aubergines naar binnen geklapt en met geraspte kaas bedekt.



op 200 gr in de oven ongeveer 20 minuten.





Reacties