Gado Gado




De Gado Gado een heerlijk gerecht die je  zo uitgebreid kunt maken als jezelf wilt. Je kunt het ook klein houden met slechts enkele groenten. 

Tijdens mijn vakantie op Bali hadden we een klein straatrestaurant waar we regelmatig aten en daar  kwam de Gado Gado bijna altijd als lunch op tafel. 

Als ik mijn Gado Gado maak dan doe ik mijn groenten in de stomer je weet wel zo een met drie lagen. Daarmee stoom ik alles in één keer en blijft het lekker knapperig. En ja zelfs de eieren gaan in de stomer. 

Daarnaast bak ik wat tahoe en tempeh en soms wat kipkluifjes of gehaktballetjes. Maar zeker ook lekker met saté. De keuze is aan jullie.....

Ingrediënten 

Hoeveelheden kun je zelf bepalen afhankelijk van de aantal eters ( en hou je over?  Geen probleem de volgende dag is het nog lekkerder) 

Bloemkool
Sperziebonen 
Taugé
Eieren
Komkommer 
Chinesekool ( gesneden) 
Tahoe en tempeh (deze in blokjes/plakken)
Pindasaus 
Rijst of Lontong (optioneel)

Stoom alle groenten behalve de komkommer en taugé of als je geen stomer hebt kook alles dan beetgaar. De taugé wassen en de topjes verwijderen. 
Eieren hard koken. De rijst of Lontong koken volgens instructies koken  en/of stomen. 

Tahoe en tempeh in plakjes of blokjes en deze in de olie bakken totdat ze goudbruin gekleurd zijn. 

Zodra alles gaar en gebakken is. Doe je het op een grote schaal of in aparte individuele bakjes en laat je het koud worden. 



Vlak voordat je gaat opscheppen maak je de pindasaus warm en schep je je bord vol met de ingrediënten. Daar overheen gaat de warme pindasaus. 

Garneren met kroepoek of gebakken uitjes is geen must maar wel lekker 

Selamat Makan 









Reacties