Gezondere Muffin





Omdat ik trek had in iets zoets maar het ook gezond moest zijn ben ik in mijn kast gaan spitten naar gezonde alternatieven voor de ingrediënten voor de Muffin.
In de koelkast vond ik nog Blauwe bessen en dadels. Na nog wat kasten opengetrokken te hebben kwam ik een heel eind. Ik heb de muffins gebakken en ze smaken heerlijk. Wat heb ik gebruikt:

480 gram volkoren tarwebloem
240 gram muesli ( ik had alleen met vruchten en noten in huis)
80 gram gula java (kokosbloesemsuiker)
1 theelepel bakpoeder
Wat honing
1 theelepel backing soda
snufje zout
300 gram Griekse yoghurt
2 eieren
4 eetlepels kokosolie
handje blauwe bessen
handje dadels


Doe de droge producten in een kom (behalve de blauwe bessen en dadels) , Roer de natte producten in een andere kom doorelkaar. Voeg het natte mengsel bij het droge en roer alles goed door elkaar met een houtenlepel tot het met elkaar vermengt is.
Als laatste doe je de blauwe bessen en de in stukjes gesneden dadels erbij en roer je alles rustig door elkaar, Zorg dat je de blauwe bessen zoveel mogelijk heel houdt,



Verwarm de oven op 200 graden voor. Vet een muffin blik goed in of vul ze met papierenvormpjes (dit is echter niet nodig als het goed ingevet wordt). Lepel het mengsel in de muffinvorm, Omdat de muffin niet bijzonder hoog wordt kan je het tot aan de rand vullen.

Bak de muffin in ongeveer 20 minuten op 175 graden. Prik met een satéprikker in de muffin. Als deze droog is dan is de muffin gaar.



Eet smakelijk.....

Reacties