Witte koolsla ala abuela Margarita

Mijn tante Matilde was een weekje in Nederland en gaf me het recept van de koolsla die mijn oma Margarita maakte.
Mijn tante heeft mij in de paar dagen dat ze bij mij was veel verteld over gerechten en recepten van mijn Oma. Een van deze gerechten noemde zij "sla die je met een lepel eet". Mijn herinnering gingen blijkbaar niet ver genoeg om mij dit gerecht te herinneren. Hoe dan ook die zelfde dag nog ging ze de keuken in:

Ingrediënten:

Witte kool
Snufje Zout
Snufje Paprikapoeder
Enkele Komijn zaadjes
2 teentjes Knoflook
Scheutje Azijn
Een beetje Olijfolie om te vijzelen
Water
Een vijzel



Snij de witte kool in dunne reepjes.
Doe in de vijzel de knoflook en de Komijnzaadjes.




Kneus dit goed en voeg een beetje olie toe. Als het allemaal is gekneusd dan voeg je het mengsel over de witte kool en roer het door elkaar. Om de vijzel "schoon" te spoelen kan je er een beetje water in doen, alles goed los schrapen en over de sla Doen. Voeg nu naar smaak zout, paprikapoeder en azijn toe en roer alles goed door elkaar.
Als laatste voeg je er water aan toe totdat de kool net onderstaat.





Laat alles in een afgesloten bak in de koelkast staan tot het koud is.
De koolsla s de volgende dag nog lekkerder.
Heerlijk bij de BBQ of gewoon op een zomerse avond.


Reacties