Boquerones fritos

Nu ik het toch over boquerones heb kan ik gelijk de boquerones fritos behandelen.
El boqueron of anjovis heb je in diverse maten. Als ze niet al te groot zijn kun je ze in het geheel bakken maar zijn ze groter dan zou ik kop en ingewanden verwijderen.

Ingrediënten

Anjovis
Bloem
Zout

Was en/of maak ze schoon. Besprenkel ze met wat zout.
Doe ze in een kom met bloem Of doe zoals de Spanjaarden in een oude krant wat bloem waar in je ze door de bloem haalt. Doordat ze vochtig zijn blijft de bloem aan het visje plakken.

Intussen warm je de olie op waarin je ze gaat bakken.

Je bakt ze in plukjes van 3. Dat wil zeggen : pak 3 visjes bij de staart en vorm er een waaiertje (plukje) van. Leg ze per drie in de pan. Als het goed is blijven ze aan het staartje gedrieën aan elkaar plakken. Lukt dat niet dan is er geen man overboord en doe je ze los in de pan. Bak ze lekker bruin en laat ze uitlekken op keukenpapier en smullen maar .....

Leuke anekdote, toen wij klein waren noemden ze ons " un manojito de boquerones" (een plukje anjovisjes)
mijn zussen en Ik zijn nagenoeg van dezelfde leeftijd en gezien wij ook gedrieën waren, voilà

Foto's volgen!

Reacties