Calamares en salsa




Een warme zondag in augustus. 
Geen zin om boodschappen te halen, hoewel het koeler in de supermarkt is dan thuis. 

Ik trek de vriezer open en zie inktvis tubes liggen en wat tuinbonen. 
Samen met ui knoflook en tomaat moet ik daar wel iets lekkers van kunnen maken. 

Inktvis tubes 
Ui
Knoflook
Tomaat
Tuinbonen (optioneel) 
Pimenton (paprikapoeder uit Spanje )
Olijfolie
Zout 
Bloem
Cherry
Scheutje rum of cognac
Vis bouillonblokje 

Fruit de gesnipperde ui en knoflook in een beetje olijfolie. En laat dit smoren. 
Vervolgens de tuinbonen toevoegen. Wat ook doperwten of paprika mag zijn ( ik had niks anders in huis) 

Laat dit gaar worden en voeg vervolgens een eetlepel bloem toe. Roer alles goed door elkaar. Vervolgens de paprikapoeder en zout. Nu is is het tijd om de tomaat die ik in blokjes heb gesneden toe te voegen. 

Voeg nu de in ringen gesneden inktvis in het pannetje en roer alles goed door elkaar. 

Als laatste doe je er de visbouillon en de cherry wijn toe. In gebruikte 100ml van elk. Al roerende heb ik daar een scheutje rum aan toegevoegd. (Brandy of cognac is origineel maar zoals gezegd ik moest het doen met hetgeen ik in huis had)

Laat alles lekker pruttelen totdat de saus indikt en de inktvis gaat is. 

Heerlijk met rijst of brood om in de saus te dopen. 



Reacties