Leftovers soep





Leftovers soep hoor ik je denken. Ja een soepje van groentes die wekelijks overblijven. 

Ik koop elke week weer lekker veel groenten maar aan het einde van de week blijft er altijd wel wat over. Groenten die nog goed zijn maar misschien niet zo mooi meer ogen. 

Deze groenten gooi je niet weg maar daar maak je lekkere soep van. 

Snij de groenten in stukken. Ik had deze week 
Paprika 
Bleekselderij 
Tomaat
Lente-ui 
Aardappelen (in stukken)
Wortelen 
Ui
Knoflook (2 teentjes) 

Dit drapeerde ik op een oven plaat. 
Hierover legde ik een tweetal takjes rozemarijn uit eigen tuin. Wat olijfolie en zeezout. 
20 minuten in een voorverwarmde oven (200 graden). 

Terwijl de groenten roosteren in de oven zet ik een pan met bouillonblokje en laurierblad op. 

Zodra de groenten klaar zijn doe ik het bij de bouillon en pureer ik het met een staafmixer. 

Afmaken met zout en peper en smullen maar. 

Note:  Zelf maakte ik al soep van groenten  die overblijven maar deed de groenten  eigenlijk nooit roosteren. Ik kookte de groenten  mee in de bouillon. Door de groenten te roosteren geeft het een heerlijke rokerige smaak aan de soep. Mmmhh
De tip om de groenten te roosteren zag ik op de blog van Quinty Trustfull. 

















Reacties