Muffin zonder suiker en khb



Op mijn zoektocht naar recepten met zo weinig mogelijk koolhydraten en suiker stuitte ik op deze uit het Paleo tijdschrift. Uiteraard heb ik hem aangepast naar mijn eigen wensen

Ingrediënten:

100 Gr dadels
Een bakje tropisch fruit ah 
50 Gr kokosolie 
150 Gr amandelmeel
75 Gr kokosrasp
1tl kaneel
1/2 tl wijnsteenpoeder
4 eieren
1el appelazijn


Snij de dadels klein. De tropische vruchten van de AH (mango en kokos stukjes) te vinden bij de kokos en andere voorverpakte vruchten zijn al klein gesneden maar ik heb ze hier en daar wat kleiner gemaakt. Smelt de kokosolie in de magnetron. 

Meng de amandelmeel ( bij de Aldi de biologische heeft de minste koolhydraten)  met de kokosrasp kaneel en de wijnsteenpoeder in een kom. Roer de eieren kokosolie en de appelazijn erdoor tot het een homogene massa wordt 




Schep de dadels de fruit stukjes er doorheen en doe ze in een muffinvorm. De muffinvorm van te voren invetten of doe er papieren vormpjes in. 

Bak ze in ca 35 minuten goudbruin en gaar. 

Heerlijk met een klodder slagroom en wat cacaopoeder 



Reacties