Brood met kaas, olijven, tomaat en rozemarijn





Gezond en lekker eten, dat is toch waar de meeste van ons naar opzoek gaan. In mijn zoektocht naar lekker en gezond brood ben ik er achtergekomen dat je brood het beste zelf kunt maken. Zo heb je controle over wat er in gaat en dus over het eindproduct. 



Ik kocht Abdij speltbroodmix met meergranen en voegde daar mijn eigen ingrediënten aan toe tw:



Kaas ( wat je lekker vindt. Ook Feta is mogelijk)
Zongedroogde tomaten
Olijven
Verse rozemarijn
En als garnering zeezout met kruiden

Nadat ik het brood had gemaakt volgens de beschrijving heb ik hem 20 minuten laten rijzen. 



Hierna nogmaals kneden en de fijngesneden ingrediënten eraan toevoegen. 
Nogmaals laten rijzen, vervolgens in een siliconen bakvorm leggen en aftoppen met zeezout. Bakken in een  op 200 graden voorverwarmde oven voor ongeveer 30 minuten. 



Heerlijk met beleg maar ook erg lekker met wat olijfolie en wat zout of lekkere gezouten roomboter.



Simpel maar erg lekker. 




Reacties