Zeebaars uit de oven


Elke keer als ik thuis eet bij mijn ouders in Spanje, verbaas ik me keer op keer weer over wat mijn vader op tafel tovert. Simpele eenpansgerechten maar met de juiste verse ingrediënten zijn ze zo muchos lekker :-) 

Tijdens een tripje door Zeeland belande ik bij de visafslag en daar lagen ze letterlijk naar me te kijken. De zeebaars....

Ik moest gelijk aan mijn vader denken die zulke lekkere Lubinas en Doradas uit de oven maakt. 


Ik besloot er twee mee te nemen om ze in mijn eigen casa te bereiden.  

Ik gebruik hiervoor 

Zeebaars
Tomaat
Aardappelen
Paprika
Citroen
Uien
Knoflook
Zout
Olijfolie



Omdat de zeebaars al schoon is en geschubd hoef ik alleen maar de ovenschaal te pakken en hier wat olie in te sprenkelen. 
Vervolgens de aardappelen, met of zonder schil, in dikke schijven op de bodem schikken. Besprenkel met  wat zout en olie. Hierop de zeebaars, die ik heb ingekerfd en waarin ik in elke kerf een  knoflookschijfje en stukje citroen heb gedaan. Beetje zout in de binnenkant van de zeebaars en wat schijfjes uien voor de smaak 
Hierna de paprika en de rest van de uien bij de vis leggen. Besprenkel  nog wat druppeltjes olie  over het geheel en zachtje op 180 graden de oven in. Laat het rustig gaar worden ongeveer een half uurtje. 

Daarna nog even de grill stand aanzetten voor een mooie bruine kleur. Voilà een gezond gerecht uit de oven. 


Je kunt er ook voor kiezen om ipv aardappelen, rösti erbij te serveren


Reacties