Calamares fritos



Mijn bezoek aan de Makro eindigde zoals gewoonlijk met een bezoek aan de visafdeling. De visafdeling benaderd wat mij betreft de prachtige visafdelingen die je in Spanje in alle supermarkten kunt vinden. Ik zag daar inktvis ringen liggen. Niet van die dunne maar lekker dik. Wij noemen ze Choco. Deze inkvis is dik en wordt dan ook in stukjes ipv ringen geserveerd. Ik kocht een kilo met het idee om ze thuis lekker te bakken. 

Thuis gekomen knipte ik ze in stukjes ( elke ring door tweeën of drieën). 

Benodigdheden:

- inktvis
- bloem
- zout
- (olijf) olie om in te bakken 
- citroen voor garnering en evt over de    
   Inktvis te druppelen 


Doe de bloem op een bord en doe de stukjes inktvis erbij. De inktvis heb je dan al voorzien van wat zout. 

Hussel de inktvis door de bloem. Zodat elk stukje daarmee bedekt wordt. 

De olie in een pan/ wok warmen.  
Zodra de olie op temperatuur is doe je daar de stukjes inktvis in en laat ze lekker bruin worden. 

Zodra ze lichtbruin van kleur zijn, zijn de calamares fritos klaar om geserveerd te worden. 

Garneer met citroen of limoen en besprenkel ze ermee. 

QUE APROVECHE !!


Reacties