Gazpacho


Gazpacho is een heerlijk fris gerecht voor de warme zomermaanden maar uiteraard kan het ook in de winter gegeten worden. Van Gazpacho bestaan vele variaties ik heb besloten de variant te beschrijven die ik zelf maak en van huis uit heb meegekregen. Gazpacho kan zowel uit een glas gedronken als uit een bord gegeten worden als het maar ijs en ijskoud is. Oh ja... tegenwoordig ook heel modern in kleine glaasjes te serveren bij feestjes...

 - 1 kilo rijpe tomaten
-  1 groene paprika
-  1 komkommer of deel ervan
-  1 knoflook of meer naar smaak  
    naar smaak toevoegen
-  3 eetlepels olijfolie
-  witte wijn azijn ( dit is naar eigen   smaak, persoonlijk hou ik van een sterke smaak
   dus doe ik er 6 eetlepels  door)
-  snufje zout
-  oud wit brood het liefst stokbrood

Doe de tomaat indien mogelijk ontdaan van vel ( in kokend water dompelen), de paprika, geschilde  komkommer en de knoflook in stukjes in de blender, voeg de olijfolie en azijn toe. Deksel erop en starten maar.....
Proef of de smaak je bevalt en voeg zo nodig olie azijn of zout toe.
Brood in bak met koud water leggen, het water uit het brood knijpen en het uitgeknepen brood toevoegen aan de blender.
Het brood zorgt ervoor dat de gazpacho dik wordt maar dit vervaagt echter ook de smaak dus na het brood toegevoegd te hebben nogmaals proeven en evt. nog wat  ingrediënten toevoegen.

Deze dikke massa  in de koelkast bewaren en bij het opdienen zoveel koud water toevoegen als je wilt. Ik vind het lekker als het gedronken kan worden, en daarbij voeg ik ook stukjes komkommer.


           GAZPACHITO FRESQUITO.............


Reacties

  1. He lieve Hermana, eindelijk heb ik mij eens verdiept in je blog ( echte digibeet niet te verwarren met diabeet ).

    Wat leuk en handig, wilde gazpacho maken en dacht ik google even en daar kwam je....hihi, ben trots op je !
    Zal wat vaker gerechten van je maken, hoewel ik dat natuurlijk al veel deed maar niet vanaf je site!, de Bulgar kikkererwten salade ging er ook lekker in....en wat een nostalgie allemaal he?
    Brengt me weer even terug naar toen, altijd samen zijn en ETEN!! dat kon toch nog zonder gevolgen haha.... Love you en keep up the good work xx je zusje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je mijn blog gevonden hebt. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel. Veel snuffel plezier.

      Verwijderen

Een reactie posten